autor: MarekP » ndz 20 lip, 2014 21:58
marekm pisze:Czy Crosstourer rzeczywiście pali 8 litrów / 100km
Tak napisał Bernrad 2 Świeczki. Co prawda przyznał, że trochę cisnął, ale 8 litrów na 100 km, to mimo wszystko trochę dużo. Nie chodzi nawet o koszty, wszak motocykl też tani nie jest, ale o lichy zasięg. Dla turystyka to spory problem. :-/
Miałem okazję pokonać modelem 2012 DCT trochę ponad 200 km. Motocykl należał do znajomego, miał prawie pełny zbiornik, więc dotankowałem po jeździe pod korek. Pamiętam, że było to niecałe 15 litrów paliwa. Odliczywszy ten litr, który kolega zdążył zużyć, można "pi razy drzwi" zaryzykować twierdzenie, że zużycie wyniosło niecałe 7 litrów na 100 km.
Droga wyglądała tak - ok. 30 km autostrady, jazda w przedziale 120÷140 km/h, ale ze dwa razy pociągnąłem do ponad 2-ch złotych, ok. 20 km na podwójnej pętli szutrowej o dość dobrej nawierzchni miejscami nieco piaszczystej (szlak rowerowy), gdzie sprawdzałem działanie kontroli trakcji i DCT w tzw. "terenie" - więc parę razy nieco przypiliłem, reszta, czyli ok. 150 km - drogi lokalne, kręte i pagórkowate o statusie gminnych i wojewódzkich rejonu Góry Św. Anny, Krapkowic i Prószkowa, gdzie jak zwykle pociskałem na winklach.
Czyli taka sobie przeciętna jazda - na stacji jednakowoż stwierdziłem, że przy podobnym sposobie traktowania rollgazu i skrzyni biegów, na tych samych drogach, Wiaderko (to nowsze - 2009) zużywało nawet o litr paliwa mniej - w granicach sześciu, co przy zbiorniku 25 litrów, do którego dało się wlać nawet litrów 28, czyniło je bombowcem dalekiego zasięgu. Crosstourer, mimo że według mnie jeździ zdecydowanie lepiej - może nie o 30% lepiej, jakby wskazywały na to li tylko parametry silnika - ale jednak pod każdym względem lepiej, o zasięgu Varadero, ba - nawet sobie współczesnych maszyn typu BMW R1200GS (nie Adv.) czy KTM 1190 - nie będzie można mówić. Już w przypadku modelu VFR1200, na której również miałem okazję się przejechać, a z której pochodzi silnik Cross'a, mówiono o wadzie w postaci stosunkowo niskiego zasięgu. Crosstourer zaś legitymuje się wprawdzie niższymi osiągami silnika, ale paliwa mieści tylko 2 litry więcej.
Dodam, że mierzę sobie 176 cm, ważę 78÷79 kg.
Gdzieś się zapodział nasz Didżej - na pewno wobec wykonywanych przez siebie przebiegów może już rzucić bardzo konkretnymi liczbami, zwłaszcza jako kierowca obyty ze skrzynią DTC, bo mnie podczas jazdy niezwykle ciekawiło jej działanie, toteż prowokowałem zmiany przełożeń może nie non stop, ale na pewno częściej, niż się to czyni, jak się już człowiek pobawi
[quote="marekm"]Czy Crosstourer rzeczywiście pali 8 litrów / 100km :shock:
Tak napisał Bernrad 2 Świeczki. Co prawda przyznał, że trochę cisnął, ale 8 litrów na 100 km, to mimo wszystko trochę dużo. Nie chodzi nawet o koszty, wszak motocykl też tani nie jest, ale o lichy zasięg. Dla turystyka to spory problem. :-/[/quote]
Miałem okazję pokonać modelem 2012 DCT trochę ponad 200 km. Motocykl należał do znajomego, miał prawie pełny zbiornik, więc dotankowałem po jeździe pod korek. Pamiętam, że było to niecałe 15 litrów paliwa. Odliczywszy ten litr, który kolega zdążył zużyć, można "pi razy drzwi" zaryzykować twierdzenie, że zużycie wyniosło niecałe 7 litrów na 100 km.
Droga wyglądała tak - ok. 30 km autostrady, jazda w przedziale 120÷140 km/h, ale ze dwa razy pociągnąłem do ponad 2-ch złotych, ok. 20 km na podwójnej pętli szutrowej o dość dobrej nawierzchni miejscami nieco piaszczystej (szlak rowerowy), gdzie sprawdzałem działanie kontroli trakcji i DCT w tzw. "terenie" - więc parę razy nieco przypiliłem, reszta, czyli ok. 150 km - drogi lokalne, kręte i pagórkowate o statusie gminnych i wojewódzkich rejonu Góry Św. Anny, Krapkowic i Prószkowa, gdzie jak zwykle pociskałem na winklach.
Czyli taka sobie przeciętna jazda - na stacji jednakowoż stwierdziłem, że przy podobnym sposobie traktowania rollgazu i skrzyni biegów, na tych samych drogach, Wiaderko (to nowsze - 2009) zużywało nawet o litr paliwa mniej - w granicach sześciu, co przy zbiorniku 25 litrów, do którego dało się wlać nawet litrów 28, czyniło je bombowcem dalekiego zasięgu. Crosstourer, mimo że według mnie jeździ zdecydowanie lepiej - może nie o 30% lepiej, jakby wskazywały na to li tylko parametry silnika - ale jednak pod każdym względem lepiej, o zasięgu Varadero, ba - nawet sobie współczesnych maszyn typu BMW R1200GS (nie Adv.) czy KTM 1190 - nie będzie można mówić. Już w przypadku modelu VFR1200, na której również miałem okazję się przejechać, a z której pochodzi silnik Cross'a, mówiono o wadzie w postaci stosunkowo niskiego zasięgu. Crosstourer zaś legitymuje się wprawdzie niższymi osiągami silnika, ale paliwa mieści tylko 2 litry więcej.
Dodam, że mierzę sobie 176 cm, ważę 78÷79 kg.
Gdzieś się zapodział nasz Didżej - na pewno wobec wykonywanych przez siebie przebiegów może już rzucić bardzo konkretnymi liczbami, zwłaszcza jako kierowca obyty ze skrzynią DTC, bo mnie podczas jazdy niezwykle ciekawiło jej działanie, toteż prowokowałem zmiany przełożeń może nie non stop, ale na pewno częściej, niż się to czyni, jak się już człowiek pobawi :mrgreen: