W miejsce dotychczas stosowanego zielonego płynu chłodzącego do motocykli, o numerze katalogowym 08C50-C321S01 Honda wprowadziła nowy, zunifikowany do zastosowania w produkowanych przez siebie samochodach, motocyklach i maszynach, płyn, o numerach katalogowych:
08CLA-G01-801
Ilość: karton 12 butelek po 1l, cena: 284,36 zł brutto (23,70 zł / 1l, 2011-02-14)
08CLA-G01-820
Ilość: karton 4 kanisterki po 5l, cena: 387,22 zł brutto (19,36 zł / 1l, 2011-02-14)
Płyn nosi dodatkowe oznaczenie "Typ 2" i jest sprzedawany jako gotowy do użycia, posiada ładny niebieski kolor, a jego temperatura krzepnięcia wynosi -38°C. Jak doskonały jest to produkt, niech świadczy fakt, że w samochodach z silnikiem benzynowym produkowanych od roku 2001, Honda zaleca pierwszą wymianę tego płynu dopiero po 200 000 km lub po 10 latach eksploatacji, potem co 100 000 km lub 5 lat. W silnikach wysokoprężnych jest to połowa tych wartości. W instrukcjach motocykli istnieje wprawdzie wciąż zapis o 36 000 km lub 2-ch latach, jednakże miałem już okazję płyn ten zmieniać i nie wykryłem w nim nawet zmętnienia. Widocznie instrukcje nie nadążają za technologią...
Płyn ten jest dostępny również (a nawet przede wszystkim) w serwisach samochodowych firmy Honda, gdyż jego stosowanie jest wymagane przez producenta i stanowi obowiązkowy asortyment magazynu dealerskiego. Rzecz jasna nie jest konieczny zakup od razu kartonu zawierającego 12 czy 20 litrów płynu - szanujący się dealer sprzeda Wam tyle, ile będziecie potrzebowali, resztę pozostawi do własnego użytku. Jak widać, decydując się na butelki 1l płacimy nieco więcej, ale też mamy wygodniejsze opakowania. Do wymiany płynu w naszych motocyklach potrzebnych jest 3 litry płynu, na wszelki wypadek dobrze posiadać 4-tą, zajmującą mniej miejsca butelkę celem ewentualnych uzupełnień. Kupując z kolei kanisterek 5 litrowy zyskujemy właśnie ten elegancki kanisterek, ale dużo płynu pozostaje, no i jest większy. Zawsze też istnieje opcja udania się do serwisu z własnym naczyniem i zakup potrzebnej ilości, lub po prostu dolewka bezpośrednio do zbiorniczka wyrównawczego motocykla.
Poniżej - litrowe, akurat w tym przypadku, opakowanie płynu:
Dodatkowe części niezbędne przy wymianie płynu chłodzącego:
1) 90430-PD6-003 – uszczelka 6,5 mm korka spustowego płynu chłodzącego z bloku silnika
ilość sztuk: 1, cena: 13,53 zł / szt. (2011-02-14)
Płyn chłodzący
Płyn chłodzący
Nieprzeczytany post autor: MarekP »
Ostatnio zmieniony sob 19 lut, 2011 20:56 przez MarekP, łącznie zmieniany 7 razy.
MP
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Wróć do „Materiały eksploatacyjne”
Przejdź do
- Kategoria Portal i Sondy
- ↳ Przywitalnia
- ↳ Formalnie
- ↳ Regulamin
- ↳ Składki
- ↳ Nasze motocykle
- ↳ Crosstourer 1200
- ↳ Obsługiwanie techniczne
- ↳ Materiały eksploatacyjne
- ↳ Czynności obsługowe
- ↳ Porady Marka P
- ↳ Naprawy
- ↳ Awarie / usterki
- ↳ Wyposażenie dodatkowe
- ↳ Części zamienne
- ↳ Rozwiązania techniczne
- ↳ Inne
- ↳ Kupię, Sprzedam, Zamienię, Poszukuje, Wykonuję
- ↳ (S) sprzedam
- ↳ (K) kupię
- ↳ (Z) zamienię
- ↳ (P) poszukuję
- ↳ (W) wykonuję, produkuję
- ↳ (U) ukradli motocykl ...
- ↳ (archiwum)
- Wyjazdy i zloty
- ↳ 1) Zlot w 2024 PL - jeszcze nie wiemy gdzie i jak
- ↳ VIM-24 Maj 2024 Niemcy
- ↳ Historyczne zloty KRAJOWE
- ↳ 2023PL
- ↳ 2023 - Przystanek Varader
- ↳ 2022PL
- ↳ 2022.04.22-24 Rozpoczęcie - Świetokrzyskie
- ↳ 2022.09.23-25 Zakończenie Kętrzyn
- ↳ IX Przystanek Varadero
- ↳ 2021PL
- ↳ 2021 Przystanek Varadero Warka 30.07 - 01.08
- ↳ 2021 - Zakończenie (zamiast rozpoczęcie) 24-26.09.2021 Świętokrzyskie
- ↳ 2020PL
- ↳ Przesunięte ("dzięki" C-19) Rozpoczęcie 2020 - Bieszczady
- ↳ VII PRZYSTANEK VARADERO 24-26.07.2020
- ↳ 2019PL
- ↳ 2019 - Zakończenie Białowieża
- ↳ 2019 - Letni Przystanek Varadero VI
- ↳ 2019 - Rozpoczęcie Sezonu VCP: Złoty Potok
- ↳ 2018PL
- ↳ 2018 - Rozpoczęcie Sezonu VCP: Barnówko
- ↳ 2018 - V-ty Przystanek Varadero: Huta Nowa
- ↳ 2018 - Zakończenie Sezonu VCP: Młoty
- ↳ 2017PL
- ↳ Zakończenie 2017 - Kazimierz n/Wisłą
- ↳ 2017 - Rozpoczęcie Depresja
- ↳ IV Przystanek Varadero
- ↳ 2016PL
- ↳ 2016 - Zakończenie SMARDZEWICE
- ↳ 2016 - III Przystanek Varadero
- ↳ 2016 - Rozpoczęcie
- ↳ 2015PL
- ↳ 2015 - Kraków : Zakończenie sezonu
- ↳ 2015 - Mazury : Rozpoczęcie
- ↳ 2014PL
- ↳ Zakończenie sezonu VCP -2014
- ↳ PRZYSTANEK VARADERO 2014.07.18-20
- ↳ Rozpoczęcie 2014.04.25-27
- ↳ 2013PL
- ↳ Zakończenie sezonu 2013.09.27-29
- ↳ Letni zlot namiotowy 2013
- ↳ Rozpoczęcie 2013
- ↳ 2012PL
- ↳ Zakończenie 2012 - Roztocze
- ↳ Rozpoczęcie 2012 - Kociewie
- ↳ 2011PL
- ↳ Zakończenie 2011 Góry Sowie
- ↳ Letni zlot 2011
- ↳ Rozpoczęcie 2011 - SEJNY
- ↳ 2010PL
- ↳ Zakończenie 2010 - TATRY
- ↳ Letni zlot 2010
- ↳ Rozpoczęcie 2010
- ↳ 2009PL
- ↳ Zakończenie sezonu 2009 - Białowieża
- ↳ Letni zlot 2009
- ↳ Rozpoczęcie 2009
- ↳ Smołdzino SPOT
- ↳ 2008PL
- ↳ 2008 - Rozpoczęcie - Jastrębia Góra
- ↳ 2008 - Letni Zlot
- ↳ 2008 - Zakończenie
- ↳ 2007PL
- ↳ 2007 - Zakończenie
- ↳ 2007 - Zlot Letni
- ↳ 2007 - Rozpoczęcie
- ↳ 2006PL
- ↳ 2006 - Zlot Letni Ustroń
- ↳ 2006 - Zakończenie
- ↳ 2006 - Rozpoczęcie
- ↳ Międzynarodowe Zloty Varadero - VIMy
- ↳ 2023 VIM-23 Wyspa Man
- ↳ 2022.06.03-06 (przesunięte z 2020) VIM-22 (PL) Bieszczady
- ↳ 2019 VIM-21 Dania
- ↳ 2018 VIM-20 ANDORA
- ↳ 2017 VIM-19 Szwecja Gotlandia
- ↳ 2016 VIM-18 - Niemcy
- ↳ 2015 VIM-17 Francja
- ↳ 2014 VIM-16 Norwegia
- ↳ 2013 VIM-15 Anglia/Walia
- ↳ 2012 VIM-14 Hiszpania
- ↳ 2011 VIM-13 Słowacja
- ↳ 2010 VIM-12 Alpy
- ↳ 2009 VIM-11 Assos
- ↳ GPS - legalnie
- ↳ Historia pisana
- ↳ - do ocenzurowania -
- ↳ Klubowicze do usunięcia
- ↳ Sejmik