Spalanie
Spalanie
Czy Crosstourer rzeczywiście pali 8 litrów / 100km
Tak napisał Bernrad 2 Świeczki. Co prawda przyznał, że trochę cisnął, ale 8 litrów na 100 km, to mimo wszystko trochę dużo. Nie chodzi nawet o koszty, wszak motocykl też tani nie jest, ale o lichy zasięg. Dla turystyka to spory problem. :-/
Tak napisał Bernrad 2 Świeczki. Co prawda przyznał, że trochę cisnął, ale 8 litrów na 100 km, to mimo wszystko trochę dużo. Nie chodzi nawet o koszty, wszak motocykl też tani nie jest, ale o lichy zasięg. Dla turystyka to spory problem. :-/
Re: Spalanie
Miałem okazję pokonać modelem 2012 DCT trochę ponad 200 km. Motocykl należał do znajomego, miał prawie pełny zbiornik, więc dotankowałem po jeździe pod korek. Pamiętam, że było to niecałe 15 litrów paliwa. Odliczywszy ten litr, który kolega zdążył zużyć, można "pi razy drzwi" zaryzykować twierdzenie, że zużycie wyniosło niecałe 7 litrów na 100 km.marekm pisze:Czy Crosstourer rzeczywiście pali 8 litrów / 100km
Tak napisał Bernrad 2 Świeczki. Co prawda przyznał, że trochę cisnął, ale 8 litrów na 100 km, to mimo wszystko trochę dużo. Nie chodzi nawet o koszty, wszak motocykl też tani nie jest, ale o lichy zasięg. Dla turystyka to spory problem. :-/
Droga wyglądała tak - ok. 30 km autostrady, jazda w przedziale 120÷140 km/h, ale ze dwa razy pociągnąłem do ponad 2-ch złotych, ok. 20 km na podwójnej pętli szutrowej o dość dobrej nawierzchni miejscami nieco piaszczystej (szlak rowerowy), gdzie sprawdzałem działanie kontroli trakcji i DCT w tzw. "terenie" - więc parę razy nieco przypiliłem, reszta, czyli ok. 150 km - drogi lokalne, kręte i pagórkowate o statusie gminnych i wojewódzkich rejonu Góry Św. Anny, Krapkowic i Prószkowa, gdzie jak zwykle pociskałem na winklach.
Czyli taka sobie przeciętna jazda - na stacji jednakowoż stwierdziłem, że przy podobnym sposobie traktowania rollgazu i skrzyni biegów, na tych samych drogach, Wiaderko (to nowsze - 2009) zużywało nawet o litr paliwa mniej - w granicach sześciu, co przy zbiorniku 25 litrów, do którego dało się wlać nawet litrów 28, czyniło je bombowcem dalekiego zasięgu. Crosstourer, mimo że według mnie jeździ zdecydowanie lepiej - może nie o 30% lepiej, jakby wskazywały na to li tylko parametry silnika - ale jednak pod każdym względem lepiej, o zasięgu Varadero, ba - nawet sobie współczesnych maszyn typu BMW R1200GS (nie Adv.) czy KTM 1190 - nie będzie można mówić. Już w przypadku modelu VFR1200, na której również miałem okazję się przejechać, a z której pochodzi silnik Cross'a, mówiono o wadzie w postaci stosunkowo niskiego zasięgu. Crosstourer zaś legitymuje się wprawdzie niższymi osiągami silnika, ale paliwa mieści tylko 2 litry więcej.
Dodam, że mierzę sobie 176 cm, ważę 78÷79 kg.
Gdzieś się zapodział nasz Didżej - na pewno wobec wykonywanych przez siebie przebiegów może już rzucić bardzo konkretnymi liczbami, zwłaszcza jako kierowca obyty ze skrzynią DTC, bo mnie podczas jazdy niezwykle ciekawiło jej działanie, toteż prowokowałem zmiany przełożeń może nie non stop, ale na pewno częściej, niż się to czyni, jak się już człowiek pobawi
Ostatnio zmieniony pn 21 lip, 2014 09:53 przez MarekP, łącznie zmieniany 4 razy.
MP
Re: Spalanie
To ja ostatnio w podobny cyklu przejechałem 300km najnowszym GS ADV LC i średnia z komputera wyszła 5.7l/100km. Ciekawe skąd taka rozbieżność :/MarekP pisze:Miałem okazję pokonać modelem 2012 DCT trochę ponad 200 km. Motocykl należał do znajomego, miał prawie pełny zbiornik, więc dotankowałem po jeździe pod korek. Pamiętam, że było to niecałe 15 litrów paliwa. Odliczywszy ten litr, który kolega zdążył zużyć, można "pi razy drzwi" zaryzykować twierdzenie, że zużycie wyniosło niecałe 7 litrów na 100 km.marekm pisze:Czy Crosstourer rzeczywiście pali 8 litrów / 100km
Tak napisał Bernrad 2 Świeczki. Co prawda przyznał, że trochę cisnął, ale 8 litrów na 100 km, to mimo wszystko trochę dużo. Nie chodzi nawet o koszty, wszak motocykl też tani nie jest, ale o lichy zasięg. Dla turystyka to spory problem. :-/
Właśnie - te kilogramy O ile generalnie uważam, że Cross jeździ wyraźnie lepiej od Wiaderka, a i masa jest w nim rozmieszczona lepiej, to i tak jest jej średnio o kilkadziesiąt kilogramów więcej, niż u konkurencji. Rozmieszczenie masy rozmieszczeniem, ale nauka o energochłonności ruchu pojazdów wskazuje jednoznacznie fazę przyspieszania jako właśnie najbardziej energochłonną. Zgodnie z III-cią zasadą dynamiki:bogdanbc pisze:Można jeszcze przeliczyć spalanie na kilogram (motocykla+jeźdźca) - to tu wyjdzie również dobrze
[center]a = F/m[/center]
gdzie:
a - przyspieszenie liniowe,
F - siła (w tym przypadku przyłożona w miejscu styku opony z nawierzchnią siła napędowa),
m - masa pojazdu,
zdolność przyspieszania jest proporcjonalna do działającej siły (zależnej u nas od własności układu napędowego, tzn. silnika i układu przeniesienia napędu), a odwrotnie proporcjonalna do masy pojazdu, niezależnie od rozmieszczenia tej ostatniej.
Udział poszczególnych składników w sumarycznej mocy oporów ruchu jest niejednakowy. Na moc oporów ruchu składa się moc oporów toczenia (czyli wszelkie opory tarcia: opon, łożysk, przekładni itp.), moc oporów powietrza (jest to składnik dominujący podczas jazdy z wysoką, stałą prędkością), moc oporów ewentualnego wzniesienia drogi oraz moc oporów przeszkadzających zwiększaniu prędkości - posiadająca decydujący wpływ na zwiększenie energochłonności ruchu, a w sposób krytyczny powiązana z bezwładnością pojazdu, której to miarą jest właśnie jego masa - im większa, tym bardziej z punktu widzenia energochłonności fazy przyspieszania niekorzystna.
Podsumowując - wydaje mi się, że zarówno Honda Varadero jak i Crosstourer mogłyby śmiało konkurować, albo nawet przewodzić stawce pod względem zasięgu (to pierwsze nawet przy mniejszym zbiorniku), gdyby nie konieczność poświęcenia dodatkowej porcji paliwa potrzebnego do każdorazowego nadania energii kinetycznej również dodatkowemu workowi ziemniaków, który zawsze wożą ze sobą.
MP
W moim wypadku, to byłyby co najmniej 2 workiMarekP pisze:....Podsumowując - wydaje mi się, że zarówno Honda Varadero jak i Crosstourer mogłyby śmiało konkurować, albo nawet przewodzić stawce pod względem zasięgu (to pierwsze nawet przy mniejszym zbiorniku), gdyby nie konieczność poświęcenia dodatkowej porcji paliwa potrzebnego do każdorazowego nadania energii kinetycznej również dodatkowemu workowi ziemniaków, który zawsze wożą ze sobą.
z doswiadczenia prawda jest taka ze crosstourer pali tyle samo ile varadero na wtrysku, mimo tego ze ma wiekszy i mocniejszy silnik plus 2 cylindry. przy spokojnej jezdzie bierze 5,5 - 6 L.
dodam jeszcze ze przy maxymalnych predkosciach varadero palilo duzo wiecej.
dodam jeszcze ze przy maxymalnych predkosciach varadero palilo duzo wiecej.
Ostatnio zmieniony śr 06 sie, 2014 07:00 przez dj.1, łącznie zmieniany 2 razy.