Mała Navi do lasu

Moderatorzy: bogdanbc, descomp

Awatar użytkownika
Kubacar
Klubowicz VCP
Posty: 255
Rejestracja: śr 17 gru, 2008 12:38

Mała Navi do lasu

Nieprzeczytany post autor: Kubacar »

Czołem,jak w tytule - pytanie do kolegów użytkujących mniejsze (ręczne itp) urządzenia nawigacyjne o stopniu odporności "w błotko i do lasu",czego powinienem szukać i jakiej firmy..
Zakładam że gleba z wodą pewnie się zdarzą a wibracje od moto będą,więc szukam nawi z rozsądnym mocowaniem.Przewidywany zakres działania to drogi gruntowe,bezdroża itp.Dostęp do wgrywania map konieczny.
Pozdo!
Awatar użytkownika
MarekP
Posty: 1524
Rejestracja: śr 12 mar, 2008 10:04

Nieprzeczytany post autor: MarekP »

Garmin Oregon/Montana + uchwyt rowerowy na kierownicę + mocowanie motocyklowe + OSMapa PL - ja z takiej konfiguracji zdecydowanie mam pociechę w wymienionych warunkach. Mój odbiornik to Monterra, bliźniaczy z Montaną, ale już nieprodukowany.
MP
Awatar użytkownika
szuler
Posty: 1796
Rejestracja: śr 22 sie, 2007 20:58

Nieprzeczytany post autor: szuler »

Do "krzaków" z tym że na rower używam Garmina GPSMAP 64. Nigdy go nie topiłem więc nie wiem jak to znosi. Z deszczem nie było kłopotów. Jak to Garmin - ilość map bez liku. Na wyspach estońskich prowadził nas genialnie boczkami. W Polsce w rejonie zalegania tudzież :-D Na moto mam uchwyt RAM z uchwytem dedykowanym do GPSMAP - bardzo stabilne mocowanie.

Tak to wygląda na moto

http://zmniejszamy.pl/global/uploads/im ... amy_pl.jpg

Coś nie mogę zamieścić zdjęcia - daję link.
Ostatnio zmieniony ndz 05 maja, 2019 11:16 przez szuler, łącznie zmieniany 4 razy.
Pozdrawiam,
Marcin

"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Awatar użytkownika
MarekP
Posty: 1524
Rejestracja: śr 12 mar, 2008 10:04

Nieprzeczytany post autor: MarekP »

Monterra i uchwyty: rowerowy i motocyklowy - aby uzyskać pożądany efekt, trzeba zakupić oba, bo jeden ma kabel, a drugi obejmę na kierownicę. Można też kupić motocyklowy i uchwyt RAM, ale wg mnie nie jest dobrze posiadać elementy mocno odstające od kierownicy - ja do rowerowej obejmy mam przykręcony uchwyt motocyklowy, nawigacja pionowo, żeby więcej było widać na ekranie do przodu, umiejscowienie na środku kierownicy, nie zahaczam, nie zasłaniam sobie widoku na drogę - jest OK. OS Mapa tutaj. Świetna darmowa (Open Street Map) mapa topograficzna obejmująca Polskę i pas na kilkadziesiąt kilometrów w głąb państw ościennych. Aktualizacja ze trzy razy w roku, ogromne ilości dróg nieutwardzonych, ścieżek, nieczynnych linii kolejowych - słowem miejsc świetnie nadających się do uprawiania motocyklowej eksploracji. Brak cieniowania terenu - mapa stałaby się nieczytelna.
MP
Awatar użytkownika
Kubacar
Klubowicz VCP
Posty: 255
Rejestracja: śr 17 gru, 2008 12:38

Nieprzeczytany post autor: Kubacar »

Dzięki Marcinie i Marku za zainteresowanie tematyką, obeznany z poprzednimi wpisami próbowałem poszukać Monterry - niestety to już historia. Czy Montana ma podobny zakres działań?
Dostępny jest Garmin: InReach , Montana serie 680 i 610 ,Oregon 700 i 750..
I co tu jest DOBRE??

[ Dodano: Nie 05 Maj, 2019 21:29 ]
Acha,odnośnie mocowania to nie będę stawiał tego na kierownicę bo jadąc w pozycji stojącej i tak tego bym nie widział. Nad zegarami w małym Dziku jest owiewka a miejsce pomiędzy jak wymarzone do montażu na lekkim rurkowym stelażu.Migomat i zdolności manualne posiadam to sobie porzeźbię :lol:
Awatar użytkownika
MarekP
Posty: 1524
Rejestracja: śr 12 mar, 2008 10:04

Nieprzeczytany post autor: MarekP »

Montana to wręcz bliźniacza w stosunku do Monterry nawigacja. Różni je jedno - Monterra pracuje w środowisku Android, co daje świetne możliwości komunikacji z komputerem, pozwala na instalowanie dodatkowych aplikacji ze sklepu Google Play itd. Oregon obecnie chyba wyskoczył wyżej niż Montana w kierunku większego zaawansowania. Oczywiście liczba przy nazwie to dodatkowe funkcje i... dodatkowe dutki :-D Niemniej nawigacje tego typu + dobra mapa to dopiero zabawa. I to typu ekspedycyjnego :-D
Rzeczywiście KTM posiada nawet akcesoryjny uchwyt przystosowany do 4-ro punktowego mocowania uchwytów Garmin. Moja Africa też ma w tym miejscu poprzeczkę mogącą z powodzeniem służyć za uchwyt nawigacji. Dla mnie ma to jednak pewną wadę - ogranicza widoczność przez szybę, która czasem w trudnym terenie jest kluczowa, a nawigację da się tam wcisnąć tylko "poziomo", co powoduje, że widzisz dużo mapy na boki, a mniej w przód. W pozycji stojącej wystarczy mi czasem spojrzenie w dół (w terenie nieprawidłowe) celem sprawdzenia poprawności trasy, którą jadę, bo nawigacja jest na tyle "poziomo", że widać ekran.
Wszystkie te nawigacje posiadają mocne obudowy, hartowane szyby i wyświetlacze mało podatne na światło słoneczne. Moja bezawaryjnie służy od 2016 roku, a używam jej również przez cały tydzień w pracy. Dostępne są smycze i karabińczyki do zawieszenia odbiornika na szyi czy pasku, a baterię można zastąpić paluszkami AAA, jeśli chcesz dłużej powędrować przez góry. Wada - duży ciężar w porównaniu z Zumo czy Nuvi, wymagane są solidne uchwyty.
Ostatnio zmieniony ndz 05 maja, 2019 20:49 przez MarekP, łącznie zmieniany 1 raz.
MP
Awatar użytkownika
Kubacar
Klubowicz VCP
Posty: 255
Rejestracja: śr 17 gru, 2008 12:38

Nieprzeczytany post autor: Kubacar »

MarekP pisze:Montana to wręcz bliźniacza w stosunku do Monterry nawigacja. Różni je jedno - Monterra pracuje w środowisku Android, co daje świetne możliwości komunikacji z komputerem, pozwala na instalowanie dodatkowych aplikacji ze sklepu Google Play itd. Oregon obecnie chyba wyskoczył wyżej niż Montana w kierunku większego zaawansowania. Oczywiście liczba przy nazwie to dodatkowe funkcje i... dodatkowe dutki :-D Niemniej nawigacje tego typu + dobra mapa to dopiero zabawa. I to typu ekspedycyjnego :-D
Rzeczywiście KTM posiada nawet akcesoryjny uchwyt przystosowany do 4-ro punktowego mocowania uchwytów Garmin. Moja Africa też ma w tym miejscu poprzeczkę mogącą z powodzeniem służyć za uchwyt nawigacji. Dla mnie ma to jednak pewną wadę - ogranicza widoczność przez szybę, która czasem w trudnym terenie jest kluczowa, a nawigację da się tam wcisnąć tylko "poziomo", co powoduje, że widzisz dużo mapy na boki, a mniej w przód. W pozycji stojącej wystarczy mi czasem spojrzenie w dół (w terenie nieprawidłowe) celem sprawdzenia poprawności trasy, którą jadę, bo nawigacja jest na tyle "poziomo", że widać ekran.
Wszystkie te nawigacje posiadają mocne obudowy, hartowane szyby i wyświetlacze mało podatne na światło słoneczne. Moja bezawaryjnie służy od 2016 roku, a używam jej również przez cały tydzień w pracy. Dostępne są smycze i karabińczyki do zawieszenia odbiornika na szyi czy pasku, a baterię można zastąpić paluszkami AAA, jeśli chcesz dłużej powędrować przez góry. Wada - duży ciężar w porównaniu z Zumo czy Nuvi, wymagane są solidne uchwyty.
No! No jest o czym myśleć.. ale na dziś dzień to raczej żadna nowa nie ma Androida..Mam jeszcze dodatkowe parcie(domowe) na maszynkę z lokalizatorem :evil:
Bardzo dziękuję za podpowiedzi,jak wiosenna fala odpuści w robocie to podrążę temat u sprzedawców marzeń ::U::
Marku,Marcinie.. Dzięki !!

[ Dodano: Wto 07 Maj, 2019 07:10 ]
Jeszcze jedno małe zapytanie - czy te navi mają przekazywanie info przez bluetooth w formie komunikatów głosowych?
ODPOWIEDZ

Wróć do „GPS - legalnie”