Chciałem przywitać
Chciałem przywitać
CHciałem przywitać wszystkich klubowiczów jestem nowym użytkownikiem waszej strony mam na imię Sławek . Wybieram się na Nordkap proszę kolegów którzy tam byli ocenne rady Słoń
Witaj.
Nordkap to Europa, więc specjalnie przygotowywać się nie trzeba. Należy jedynie liczyć się ze zmienną pogodą - nawet w lipcu temperatura może spaść do 5st. C. Polecam ponadto nowy komplet opon - w Skandynawii są doskonałe drogi, ale opony zużywają się bardzo szybko.
Warto zaplanować nocleg niedaleko Nordkapu (np. Kirkeporten ) ponieważ nie zawsze jest tam słoneczna pogoda. Jeżeli trafisz na mgłę, masz okazję wrócić w nocy lub kolejnego dnia. Jeżeli Nordkap jest "po drodze", to w przypadku mgły niewiele zobaczysz.
W drodze powrotnej polecam Lofoty.
Nordkap to Europa, więc specjalnie przygotowywać się nie trzeba. Należy jedynie liczyć się ze zmienną pogodą - nawet w lipcu temperatura może spaść do 5st. C. Polecam ponadto nowy komplet opon - w Skandynawii są doskonałe drogi, ale opony zużywają się bardzo szybko.
Warto zaplanować nocleg niedaleko Nordkapu (np. Kirkeporten ) ponieważ nie zawsze jest tam słoneczna pogoda. Jeżeli trafisz na mgłę, masz okazję wrócić w nocy lub kolejnego dnia. Jeżeli Nordkap jest "po drodze", to w przypadku mgły niewiele zobaczysz.
W drodze powrotnej polecam Lofoty.
Ostatnio zmieniony śr 13 maja, 2009 22:28 przez marekm, łącznie zmieniany 1 raz.
bylismy w zeszłym roku.
Wnioski:
Opony muszą być w dobrym stanie bo lecą dwa razy szybciej.
Dobrym rozwiazaniem na noclegi są HUTE czyli domki z tego względu dobrze jechać we czterech bo tyle jest min. lóżek, a płaci się za cały domek.
Noclegów nie trzeba rezerwować ale poszukiwania domków zaczynać wczesnym wieczorem ( nam ze względu na dzień polarny udało się kiedys rozpocząć poszukiwania przed 23 i to jest problem)
Trzeba bezwzględnie przestrzegać ograniczenia prędkośći szcz. na południu.
koniecznie zaliczyć trasę RV17 i Lofoty, muzeum Lotnictwa w Bodo, cmentarz żołnierzy polskich pod Narvikiem.
Tak jak napisał MarekM dobrze nocować na kempingu przed samym przylądkiem bo daje to możliwość złapania okna pogodowego (w zeszłym roku pracowały w recepcji dziewczyny z Polski) To był jedyny nocleg który rezerwowaliśmy telefonicznie tego samego dnia około południa. Dużo informacji i pomocy uzyskaliśmy od kolegi klubowego Gregora (np. monitorował w necie pogodę na Nordkappie i dzwonił o której mamy okno pogodowe).
Wnioski:
Opony muszą być w dobrym stanie bo lecą dwa razy szybciej.
Dobrym rozwiazaniem na noclegi są HUTE czyli domki z tego względu dobrze jechać we czterech bo tyle jest min. lóżek, a płaci się za cały domek.
Noclegów nie trzeba rezerwować ale poszukiwania domków zaczynać wczesnym wieczorem ( nam ze względu na dzień polarny udało się kiedys rozpocząć poszukiwania przed 23 i to jest problem)
Trzeba bezwzględnie przestrzegać ograniczenia prędkośći szcz. na południu.
koniecznie zaliczyć trasę RV17 i Lofoty, muzeum Lotnictwa w Bodo, cmentarz żołnierzy polskich pod Narvikiem.
Tak jak napisał MarekM dobrze nocować na kempingu przed samym przylądkiem bo daje to możliwość złapania okna pogodowego (w zeszłym roku pracowały w recepcji dziewczyny z Polski) To był jedyny nocleg który rezerwowaliśmy telefonicznie tego samego dnia około południa. Dużo informacji i pomocy uzyskaliśmy od kolegi klubowego Gregora (np. monitorował w necie pogodę na Nordkappie i dzwonił o której mamy okno pogodowe).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.