REGULAMIN spotkan zlotowych

1-3 .X. 2010

Moderatorzy: bogdanbc, descomp

Awatar użytkownika
wojtekst
Klubowicz VCP
Posty: 1605
Rejestracja: pn 25 wrz, 2006 20:56

REGULAMIN spotkan zlotowych

Nieprzeczytany post autor: wojtekst »

REGULAMIN ZLOTU MOTOCYKLOWEGO społeczności zrzeszonej wokół portalu VARADERO CLUB POLAND
1-3 październik 2010 Tatry


www.varaderoclub.pl

Zlot ma charakter prywatnego spotkania przyjaciół VCP.
Jest kolejną okazją do spotkania sympatyków Hondy Varadero i innych, także wspaniałych motocykli, poznania zabytków oraz innych atrakcji turystycznych.
1. Za teren zlotu uznawany jest teren Hotelu „Tarty” w Zgorzelisku k/Małego Cichego.
2. W zlocie może uczestniczyć osoba, która zapisała się na listę uczestników w stosownym terminie i opłaciła koszty uczestnictwa. Każdy uczestnik otrzymuje identyfikator. Uczestnicy wyznaczają osobę do rezerwacji miejsc w hotelu która działa w ich imieniu.
3. Identyfikator jest ważny z dowodem tożsamości. Upoważnia do przebywania na terenie zlotu, wejścia na teren parku maszyn oraz miejsca zakwaterowania. Identyfikator należy nosić przy sobie i okazywać go na żądanie osób upoważnionych tj. organizatorów i właściciela ośrodka.
4. Identyfikator wydawany jest tylko jeden raz. W związku z tym w przypadku jego zgubienia, bądź zniszczenia nie będzie wydawany duplikat.
5. W czasie zlotu każdy motocykl należy wstawić do parku maszyn, który jest parkingiem czynnym całą dobę. Wejście do parku maszyn i wyjazd motocykla może nastąpić za okazaniem identyfikatora i dowodu rejestracyjnego do godz. 20.00 wyłącznie osobom trzeźwym, co jest jednocześnie warunkiem poruszania się motocyklami oraz udziału w sobotnim motocyklowym wyjeździe turystycznym.
6. Poza dojazdem do parku maszyn obowiązuje całkowity zakaz jazdy motocyklami po terenie hotelu i ośrodka.
7. Warunki uczestnictwa w sobotnim wyjeździe:

A. W wyjeździe turystycznym może wziąć udział każdy uczestnik zlotu posiadający sprawny motocykl, prawo jazdy, ważną polisę OC pojazdu, będący w stanie trzeźwym.

B. Przejazd odbywa się w warunkach normalnego ruchu drogowego i dlatego należy bezwzględnie przestrzegać przepisów ruchu drogowego.
Należy stosować się do poleceń organizatorów i pilotów poszczególnych grup.

C. Przejazd motocyklowy odbędzie się w ten sposób, że motocykle będą się przemieszczać na wybranej trasie, w grupach po 10-15 pojazdów z zachowanie odstępu co najmniej 500 m między każdą z grup oraz zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym.

8. Za zachowanie uczestników na i poza terenem zlotu organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności. Oznacza to, że każdy uczestnik zlotu ponosi odpowiedzialność cywilną i karną za własne działania i zaniechania.
9. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne straty i szkody w stosunku do uczestników imprezy oraz ich sprzętu, jak i za szkody i straty spowodowane pośrednio i bezpośrednio w stosunku do osób trzecich
10. Organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby wszyscy uczestnicy zlotu byli zadowoleni, jednakże każdy uczestnik zlotu zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu imprezy pod groźbą usunięcia z terenu zlotu przez powołane do tego służby.
11. Doba hotelowa zaczyna się w piątek 01.X.10r. o godz. 15.00 a kończy w niedzielę 03.10.10r o godz. 12.00.
12. Uczestnicy zlotu odbierając identyfikator ZLOTU TATRY 2010, potwierdzają jednocześnie że zapoznali się z niniejszym regulaminem.

Regulamin przygotowany przez przedstawicieli społeczności varaderoclub.pl
na cele spotkań i zlotów VCP

Tradycją wczesniejszych spotkan i zlotów był pomysł ogloszenie regulaminu ktory nas obowiazuje. Chodzi oczywiscie o bezpieczeństwo i swiadomosc ze jestesmy społecznoscia sub-stowarzyszeniową która nie posiada formalnych struktur. Na nasze zoty przyjeżdzamy juz w całkiem duzym gronie (teraz ponad 80os.) a za tym idzie odpowiedzialnosc kazdego każdego z nas.
Bedzie on służył nam wszystkim.

Ponizej adoptowany do celow TATRY 2010 - regulamin ktory dostałem od Gregora z tegorocznego rozpoczęcia.

REGULAMIN ZLOTU MOTOCYKLOWEGO społeczności zrzeszonej wokół portalu VARADERO CLUB POLAND
1-3 październik 2010 Tatry
www.varaderoclub.pl


Zlot ma charakter prywatnego spotkania przyjaciół VCP.
Jest kolejną okazją do spotkania sympatyków Hondy Varadero i innych, także wspaniałych motocykli, poznania zabytków oraz innych atrakcji turystycznych.
1. Za teren zlotu uznawany jest teren Hotelu „Tarty” w Zgorzelisku k/Małego Cichego.
2. W zlocie może uczestniczyć osoba, która zapisała się na listę uczestników w stosownym terminie i opłaciła koszty uczestnictwa. Każdy uczestnik otrzymuje identyfikator. Uczestnicy wyznaczają osobę do rezerwacji miejsc w hotelu która działa w ich imieniu.
3. Identyfikator jest ważny z dowodem tożsamości. Upoważnia do przebywania na terenie zlotu, wejścia na teren parku maszyn oraz miejsca zakwaterowania. Identyfikator należy nosić przy sobie i okazywać go na żądanie osób upoważnionych tj. organizatorów i właściciela ośrodka.
4. Identyfikator wydawany jest tylko jeden raz. W związku z tym w przypadku jego zgubienia, bądź zniszczenia nie będzie wydawany duplikat.
5. W czasie zlotu każdy motocykl należy wstawić do parku maszyn, który jest parkingiem czynnym całą dobę. Wejście do parku maszyn i wyjazd motocykla może nastąpić za okazaniem identyfikatora i dowodu rejestracyjnego do godz. 20.00 wyłącznie osobom trzeźwym, co jest jednocześnie warunkiem poruszania się motocyklami oraz udziału w sobotnim motocyklowym wyjeździe turystycznym.
6. Poza dojazdem do parku maszyn obowiązuje całkowity zakaz jazdy motocyklami po terenie hotelu i ośrodka.
7. Warunki uczestnictwa w sobotnim wyjeździe:

A. W wyjeździe turystycznym może wziąć udział każdy uczestnik zlotu posiadający sprawny motocykl, prawo jazdy, ważną polisę OC pojazdu, będący w stanie trzeźwym.

B. Przejazd odbywa się w warunkach normalnego ruchu drogowego i dlatego należy bezwzględnie przestrzegać przepisów ruchu drogowego.
Należy stosować się do poleceń organizatorów i pilotów poszczególnych grup.

C. Przejazd motocyklowy odbędzie się w ten sposób, że motocykle będą się przemieszczać na wybranej trasie, w grupach po 10-15 pojazdów z zachowanie odstępu co najmniej 500 m między każdą z grup oraz zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym.

8. Za zachowanie uczestników na i poza terenem zlotu organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności. Oznacza to, że każdy uczestnik zlotu ponosi odpowiedzialność cywilną i karną za własne działania i zaniechania.
9. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne straty i szkody w stosunku do uczestników imprezy oraz ich sprzętu, jak i za szkody i straty spowodowane pośrednio i bezpośrednio w stosunku do osób trzecich
10. Organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby wszyscy uczestnicy zlotu byli zadowoleni, jednakże każdy uczestnik zlotu zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu imprezy pod groźbą usunięcia z terenu zlotu przez powołane do tego służby.
11. Doba hotelowa zaczyna się w piątek 01.X.10r. o godz. 15.00 a kończy w niedzielę 03.10.10r o godz. 12.00.
12. Uczestnicy zlotu odbierając identyfikator ZLOTU TATRY 2010, potwierdzają jednocześnie że zapoznali się z niniejszym regulaminem.

Regulamin przygotowany przez przedstawicieli społeczności varaderoclub.pl
na cele spotkań i zlotów VCP


==========================================================

I parę słów przypomnienia o jeździe w GRUPIE (z zasobów Internetu)

Jazda motocykli w grupie różni się od jazdy indywidualnej.
Motocyklista jadący w formacji motocyklowej staje się częścią większego zespołu i podlega innym zasadom. Odpowiada za bezpieczeństwo swoje i kolegów. Nie przestrzeganie zasad jazdy w grupie może zakończyć się tragicznie.

Każdy z motocyklistów ma indywidualne nawyki i może je stosować, kiedy jedzie solo, jeżeli chce jechać w grupie, musi się podporządkować poniższym zasadom.

FORMACJE JAZDY
Podstawową formacją jazdy motocykli jest jazda "na zakładkę".
Pierwszy motocykl jedzie lewą stroną pasa drogi, drugi w odległości 1 sekundy po prawej stronie tego samego pasa i tak naprzemian cala grupa. W trudnych warunkach (dziurawe drogi, deszcz, itp.) zwiększamy odległości między motocyklami.
Jedziemy jednym pasem drogi a nie jak szarańcza - kilkoma.

Co to znaczy odstęp 1 sekundy? To jest odległość, jaką motocykl przejeżdża w czasie jednej sekundy przy danej szybkości. Dla przykładu, przy szybkości 50 km/godz. będzie to 13 metrów, przy szybkości 120 km/godz.- 33 metrów. Im większa szybkość - odległość pomiędzy motocyklami się zwiększa.

Jak zmierzyć tą odległość? Kiedy poprzedzający ciebie motocykl mija wybrany przez Ciebie punkt przy drodze (znak drogowy, drzewo, słupek itp.) powiedz "sto dwadzieścia jeden" i twój motocykl powinien minąć ten sam punkt, jeżeli nie - to musisz dopasować odległość.

GRUPA
Grupy liczą do 10 motocykli. Grupę prowadzi i jest za nią odpowiedzialny Pilot Grupy, a zamyka doświadczony, dysponujący szybkim motocyklem Goniec Grupy. Motocykliści mniej doświadczeni jadą na początku Grupy, za prowadzącym.

Nie dopuszczalne jest:
a. zmiana miejsca w grupie w czasie jazdy.
b. hamowanie bez uprzedniego powiadomienia jadących z tyłu motocyklistów.

Jadący koło Ciebie spodziewają się, że jesteś na właściwej pozycji, każda zmiana może spowodować problemy. Zbyt małe odległości pomiędzy motocyklami zwiększają niebezpieczeństwo.
Podczas wyprzedzania i pokonywania zakrętów, motocykle jadące "na zakładkę" zwiększają odległości do 2 - 3 sekund i przechodzą w szyk pojedynczy. Zmiany szyku jazdy dyktowane są przez pilota grupy. (patrz znaki)

Grupa jadąca w szyku pojedynczym nie może być zbyt rozciągnięta, każdy motocyklista, uczestnik danej Grupy musi obserwować prowadzącego i wykonywać jego polecenia.
Jeżeli podczas jazdy w grupie nie czujesz się bezpiecznie - grupa jedzie zbyt szybko, daj znać ręką jadącym za tobą motocyklistom, przepuść ich i jedź swoim własnym tempem. Za tobą pozostanie tylko jadący ostatni w Grupie - Goniec, który również zwolni i zostanie z Tobą do pomocy. Funkcję Gońca Grupy przejmuje wówczas ostatni motocyklista w szyku. Na następnym postoju zostaniesz dołączony do Grupy wolniejszej. Jadący za tobą motocykliści zapełnią opuszczone przez ciebie miejsce w szyku, przesuwając się do przodu. Nie wolno zmieniać strony pasa, ten ruch jest niebezpieczny dla jadącej Grupy. Podobnie postępuj w przypadku, gdy z ważnych przyczyn (senność, potrzeby fizjologiczne itp.) musisz zatrzymać motocykl. Jeżeli zostałeś z tylu i doganiasz swoja grupę, dołącz na końcu.
Grupy rajdowe dobierane są z motocyklistów o podobnej, komfortowej szybkości i podobnym zasięgu na pełnym zbiorniku paliwa.

Animacje pokazującymi zasady jazdy w grupie.
http://www.sunsethog.com/groupRiding.html

STRATEGIA JAZDY
Podczas jazdy przez tereny wiejskie, przechodzimy w szyk pojedynczy i zmniejszamy prędkość. Pamiętaj - ZWIERZĘTA MAJĄ ZAWSZE PIERWSZEŃSTWO.
Zakręty zwłaszcza lokalnych dróg często są pokryte piaskiem lub żwirem, spotkamy tez drogi z dziurawe, kiedy są mokre – b. śliskie.
Jeżeli jakość drogi jest zła – jedziemy w formacji pojedynczej.
W mieście, na skrzyżowaniach dróg ze światłami, przechodzimy w szyk parami, ścieśniamy długość grupy i zmniejszamy znacznie odległości pomiędzy Grupami
Nie możemy dać się podzielić. Blokujemy skrzyżowanie całą Grupą(5 z lewej i 5 z prawej) do chwili, kiedy przejedzie cała kolumna łącznie z furgonami. Blokuje pierwsza Grupa, która wjeżdża na skrzyżowanie i dołącza na końcu kolumny. Jeżeli nie wszystkim uda się przejechać skrzyżowanie i cześć motocykli zatrzyma się na świetle czerwonym, część grupy, która przejechała skrzyżowanie zatrzyma się w bezpiecznym miejscu i poczeka na resztę.
W terenie niezabudowanym odległość pomiędzy Grupami zwiększamy, jednak zawsze jedziemy w zasięgu wzroku.
Kiedy Grupa zmienia kierunek jazdy (skręca w inną drogę, ulicę w mieście) a jadący z tyłu motocykliści mogą tego nie zauważyć, obowiązkiem ostatniego jest zatrzymać się na zakręcie i poinformować nadjeżdżających.

EFEKT JO-JO
Efekt Jo-jo powstaje wówczas, kiedy po zatrzymaniu się lub wychodząc z ostrych zakrętów prowadzący przyspiesza zbyt mocno. Odległości pomiędzy motocyklami się znacznie zwiększają. Jadący z tylu musza znacznie przyśpieszyć, aby wrócić na swoje miejsca w kolumnie. Można zapobiec temu problemowi, jeżeli prowadzący ograniczy przyspieszenie i kontroluje grupę w lusterku.

SYGNAŁY INFORMACYJNE
Podczas jazdy, prowadzący Grupę, podaje komendy używając kierunkowskazów, rak i nóg. Te sygnały wskazują zmianę drogi, przeszkody, zwiększenie szybkości lub zwolnienie, zmianę formacji jazdy. Te sygnały muszą być przekazane przez uczestników Grupy do tyłu. Każdy uczestnik Rajdu musi je znać na pamięć. (Obrazek ponizej)


Więcej na :

http://forum.motostodola.pl/viewtopic.php?f=49&t=546
pozdrawiam, Wojtek
grzechutek

Nieprzeczytany post autor: grzechutek »

:oops:
Nie mogę przyjąć tych warunków Wojciechu :roll:
Jedynym sposobem zastosowania się do tych rygorystycznych zasad jest przzyjazd samochodem :roll:

Tak chyba uczynię :roll:
Awatar użytkownika
DarekN
Posty: 1976
Rejestracja: wt 02 sty, 2007 20:23

Nieprzeczytany post autor: DarekN »

wojtekst pisze:używając kierunkowskazów, rak i nóg
Już widzę jak machamy nóżkami :lol: :lol:
Pozdrowienia

Darek
-------------------------
Awatar użytkownika
wojtekst
Klubowicz VCP
Posty: 1605
Rejestracja: pn 25 wrz, 2006 20:56

Nieprzeczytany post autor: wojtekst »

grzechutek pisze::oops:
Nie mogę przyjąć tych warunków Wojciechu :roll:
Jedynym sposobem zastosowania się do tych rygorystycznych zasad jest przzyjazd samochodem :roll:

Tak chyba uczynię :roll:
:shock: a "na Wzgórzu" u Gregora byłeś i na moturze byłeś i Ci te ("waruneczki") nie wadziły i co teraz ..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
pozdrawiam, Wojtek
Awatar użytkownika
DarekN
Posty: 1976
Rejestracja: wt 02 sty, 2007 20:23

Nieprzeczytany post autor: DarekN »

grzechutek pisze::oops:
Nie mogę przyjąć tych warunków Wojciechu :roll:
Jedynym sposobem zastosowania się do tych rygorystycznych zasad jest przzyjazd samochodem :roll:

Tak chyba uczynię :roll:
Nawet nie próbuj. :evil:
Pozdrowienia

Darek
-------------------------
grzechutek

Nieprzeczytany post autor: grzechutek »

Hmmm, casu, kruca bomba mało do namysłu :evil:
Wyjeżdżamy jutro rano - ale leje panicku, ojoj...

P.S.
U Gregora mi nic nie przeszkadzało, teraz jestem pół roku starszy, mądrzejszy, ładniejszy, powabniejszy...
Świat idzie na przód - a Wy Obywatele Stoicie W Miejscu :!: :idea: :arrow:

podpisano,
tow. Wiesław :shock:
Awatar użytkownika
wojtekst
Klubowicz VCP
Posty: 1605
Rejestracja: pn 25 wrz, 2006 20:56

Nieprzeczytany post autor: wojtekst »

grzechutek pisze:Hmmm, casu, kruca bomba mało do namysłu :evil:
Wyjeżdżamy jutro rano - ale leje panicku, ojoj...

P.S.
U Gregora mi nic nie przeszkadzało, teraz jestem pół roku starszy, mądrzejszy, ładniejszy, powabniejszy...
Świat idzie na przód - a Wy Obywatele Stoicie W Miejscu :!: :idea: :arrow:

podpisano,
tow. Wiesław :shock:
jak mundrzejszy ... (co nie sie tak nie za bardzo słada) to weź se przyczepke i motur na nią.

Tylko nie wyskocz że nie masz bo pozyczyc mozna na kazdym rogu za pare złociszy w tyj STOLYCY :-P :-P
pozdrawiam, Wojtek
grzechutek

Nieprzeczytany post autor: grzechutek »

Ale w Białowieży - ni chusteczki, nima wypożyczalni przyczepek!

Damy RADĘ :-P
Awatar użytkownika
wojtekst
Klubowicz VCP
Posty: 1605
Rejestracja: pn 25 wrz, 2006 20:56

Nieprzeczytany post autor: wojtekst »

grzechutek pisze:Ale w Białowieży - ni chusteczki, nima wypożyczalni przyczepek!

Damy RADĘ :-P
nno masz Ci "babo placek" teraz wina Żubrów i Białowieży :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam, Wojtek
grzechutek

Nieprzeczytany post autor: grzechutek »

Damy RADĘ :oops:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakończenie 2010 - TATRY”