Płyn chłodzący

Moderatorzy: descomp, MarekP

Awatar użytkownika
MarekP
Posty: 1524
Rejestracja: śr 12 mar, 2008 10:04

Płyn chłodzący

Nieprzeczytany post autor: MarekP »

W miejsce dotychczas stosowanego zielonego płynu chłodzącego do motocykli, o numerze katalogowym 08C50-C321S01 Honda wprowadziła nowy, zunifikowany do zastosowania w produkowanych przez siebie samochodach, motocyklach i maszynach, płyn, o numerach katalogowych: 08CLA-G01-801 Ilość: karton 12 butelek po 1l, cena: 284,36 zł brutto (23,70 zł / 1l, 2011-02-14) 08CLA-G01-820 Ilość: karton 4 kanisterki po 5l, cena: 387,22 zł brutto (19,36 zł / 1l, 2011-02-14) Płyn nosi dodatkowe oznaczenie "Typ 2" i jest sprzedawany jako gotowy do użycia, posiada ładny niebieski kolor, a jego temperatura krzepnięcia wynosi -38°C. Jak doskonały jest to produkt, niech świadczy fakt, że w samochodach z silnikiem benzynowym produkowanych od roku 2001, Honda zaleca pierwszą wymianę tego płynu dopiero po 200 000 km lub po 10 latach eksploatacji, potem co 100 000 km lub 5 lat. W silnikach wysokoprężnych jest to połowa tych wartości. W instrukcjach motocykli istnieje wprawdzie wciąż zapis o 36 000 km lub 2-ch latach, jednakże miałem już okazję płyn ten zmieniać i nie wykryłem w nim nawet zmętnienia. Widocznie instrukcje nie nadążają za technologią...
Płyn ten jest dostępny również (a nawet przede wszystkim) w serwisach samochodowych firmy Honda, gdyż jego stosowanie jest wymagane przez producenta i stanowi obowiązkowy asortyment magazynu dealerskiego. Rzecz jasna nie jest konieczny zakup od razu kartonu zawierającego 12 czy 20 litrów płynu - szanujący się dealer sprzeda Wam tyle, ile będziecie potrzebowali, resztę pozostawi do własnego użytku. Jak widać, decydując się na butelki 1l płacimy nieco więcej, ale też mamy wygodniejsze opakowania. Do wymiany płynu w naszych motocyklach potrzebnych jest 3 litry płynu, na wszelki wypadek dobrze posiadać 4-tą, zajmującą mniej miejsca butelkę celem ewentualnych uzupełnień. Kupując z kolei kanisterek 5 litrowy zyskujemy właśnie ten elegancki kanisterek, ale dużo płynu pozostaje, no i jest większy. Zawsze też istnieje opcja udania się do serwisu z własnym naczyniem i zakup potrzebnej ilości, lub po prostu dolewka bezpośrednio do zbiorniczka wyrównawczego motocykla.
Poniżej - litrowe, akurat w tym przypadku, opakowanie płynu:
Obrazek Dodatkowe części niezbędne przy wymianie płynu chłodzącego:

1) 90430-PD6-003 – uszczelka 6,5 mm korka spustowego płynu chłodzącego z bloku silnika
ilość sztuk: 1, cena: 13,53 zł / szt. (2011-02-14)
Ostatnio zmieniony sob 19 lut, 2011 20:56 przez MarekP, łącznie zmieniany 7 razy.
MP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Materiały eksploatacyjne”