Poszukuję Varadero

Awatar użytkownika
bigwaldi
Posty: 158
Rejestracja: pt 14 mar, 2014 07:56

Poszukuję Varadero

Nieprzeczytany post autor: bigwaldi »

Serwus, bije ciągle głową w ścianę oglądałem dzisiaj tego sprząta http://otomoto.pl/honda-varadero-xl-100 ... 14096.html całkiem ciekawie się prezentuje, na tyle na ile się znam wygląda ok.

Zastanowił mnie jeszcze ten http://otomoto.pl/honda-varadero-xl-100 ... 48224.html Ze zdjęć mogę powiedzieć tyle co NASA o życiu na marsie ale zastanawiający jest przebieg. Czy to możliwe, że motocykl turystyczny ma taki, a nie inny przebieg po 13 latach? Szanowne grono jako bardziej doświadczone może wyłapie coś, co by wskazywało na to, że ma przebieg większy niż deklarowany ?

I teraz dylemat, który trzyma mnie najbardziej gaźnik vs wtryski, bezapelacyjnie już wiem, że wtryski, za dużo internetów czytałem żeby pomyśleć inaczej. W tej cenie w sumie jestem w stanie znaleźć coś na wtryskach, np. http://allegro.pl/hoda-varadero-xl-1000 ... 87933.html nawet podjadę go pooglądać w weekend, choć logika wskazywałaby inaczej. No właśnie czy w tym przedziale cenowym nadal ten na wtryskach będzie lepszy ? Czy istnieje szansa znalezienia czegoś z 2003 roku godnego do tych 13 tys ? Spotkał się ktoś z czymś takim, czy lepiej dać sobie siana i skupić się na wersjach gaźnikowych ?

Niestety zaczekanie i odłożenie więcej nie wchodzi w grę (w lipcu weselisko i tak jadę po bandzie, że kupuję).
Pozdrawiam i nie bić za mocno ;)
Ostatnio zmieniony czw 20 mar, 2014 15:11 przez bigwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
godi
Posty: 422
Rejestracja: śr 17 wrz, 2008 17:56

Nieprzeczytany post autor: godi »

Cześć
Niebieski - raczej nie jest z 2002 r. - w tym roczniku montowany był już HISS - sprawdz VIN - tu link jak czytać nr VIN - http://varaderoclub.pl/tech/Numery_VIN.html
Czarny - mało prawdopodobny przebieg.
Biały - hmm ... omijałbym szerokim łukiem - nie wierzę w "... bo mi się taki kolor podoba"
Awatar użytkownika
Endriusza
Posty: 68
Rejestracja: śr 04 gru, 2013 17:03

Nieprzeczytany post autor: Endriusza »

Co do przebiegów przeglądając przez dłu...gi czas (ot kasa pomału się zbierała) oferty motocykli zauważyłem, że tylko Polacy naprawdę jeżdżą. Możemy się tym chwalić. Z reguły "turystyki" kupione u nas w kraju z książką serwisową biją i to poważnie to co potrafią przejeździć Włosi, Belgowie, Niemcy i Anglicy razem wzięci. No i też za granicami jeżdżą dużo ostrożniej bo zdarzają im się co najwyżej "drobne parkingówki". :mrgreen:
Galar
Posty: 226
Rejestracja: czw 28 lut, 2013 00:10

Nieprzeczytany post autor: Galar »

godi pisze:Cześć
Niebieski - raczej nie jest z 2002 r. - w tym roczniku montowany był już HISS - sprawdz VIN - tu link jak czytać nr VIN - http://varaderoclub.pl/tech/Numery_VIN.html
Czarny - mało prawdopodobny przebieg.
Biały - hmm ... omijałbym szerokim łukiem - nie wierzę w "... bo mi się taki kolor podoba"
Rozumiem że Bodzio sprzedał mi malowany motocykl.
Bo jest z 2002 r. i też jest niebieski ze srebrnym zbiornikiem.
No może ratuje go to, że ma hiss`a :mrgreen:
Awatar użytkownika
bigwaldi
Posty: 158
Rejestracja: pt 14 mar, 2014 07:56

Nieprzeczytany post autor: bigwaldi »

godi, dzięki za konkretną odpowiedź, tabelkę już drukuje i będzie to duża pomoc przy oglądaniu następnego motocykla :) z resztą motocykli chyba masz racje, choć kusi kusi heh :)

[ Dodano: Czw 20 Mar, 2014 22:25 ]
Endriusza pisze:Co do przebiegów przeglądając przez dłu...gi czas (ot kasa pomału się zbierała) oferty motocykli zauważyłem, że tylko Polacy naprawdę jeżdżą. Możemy się tym chwalić. Z reguły "turystyki" kupione u nas w kraju z książką serwisową biją i to poważnie to co potrafią przejeździć Włosi, Belgowie, Niemcy i Anglicy razem wzięci. No i też za granicami jeżdżą dużo ostrożniej bo zdarzają im się co najwyżej "drobne parkingówki". :mrgreen:
Zgadzam się z Tobą, jesteśmy ostro skrajni jeśli chodzi o turystyki. Na zachodzie (oczywiście nie reguła) motocykle tego typu bardzo często służą jako niedzielny sprzęt wypoczynkowy coś jak wędka nad jezioro. U Nas sprzęt do łamania własnych słabości :) choć "spotkanie słoni" w niemcach przeczy tej teorii :)

swoją drogą po czym najszybciej poznam, że motocykl ma HISS'a ? nie zwróciłem na to uwagi przy oglądaniu, kluczyk ?
Ostatnio zmieniony czw 20 mar, 2014 22:16 przez bigwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 37
Rejestracja: śr 06 lis, 2013 21:10

Nieprzeczytany post autor: Misiek »

bigwaldi pisze:swoją drogą po czym najszybciej poznam, że motocykl ma HISS'a ? nie zwróciłem na to uwagi przy oglądaniu, kluczyk ?
HISS czyli :arrow: Honda Ignition Security System czyli :arrow: tzw. imobilizer

Wydaje mi się, że najszybciej poznasz że motocykl ma HISS`a po:
- napisie-naklejce na baku (chyba, że ktoś zdrapał, malował albo coś kombinował ;-) )
- napisie przy stacyjce,
- napisie i migającej czerwonej diodzie na zegarach (u mnie na zegarze od prędkościomierza)
A i po uruchomieniu silnika dioda już nie miga

Yo! 8-)
Ostatnio zmieniony pt 21 mar, 2014 01:00 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Yamaha TDM 850 - Sprzedana!
Varanek znaleziony!
Awatar użytkownika
MarekP
Posty: 1524
Rejestracja: śr 12 mar, 2008 10:04

Nieprzeczytany post autor: MarekP »

Ściśle mówiąc w modelach 2002 kontrolka HISS ma postać małej zielonej diody w zegarze obrotomierza, opatrzonej wizerunkiem małego kluczyka. Jeśli zerwano naklejkę ze zbiornika, obecność HISS najlepiej można poznać po stacyjce, "gołej" w modelach do 2001, w modelach gaźnikowych 2002 i oczywiście we wszystkich późniejszych - zasilanych wtryskowo, stacyjka jest otoczona anteną immobilisera, mającej postać czarnej plastykowej obudowy wokół stacyjki. Na zdjęciu antena-aktywator HISS po wymontowaniu:
Obrazek
Dodam, że w modelu 2002 malowanie niebieskie było (posiadałem), był to kolor PB324C - Candy Xenon Blue, nieco inny niż np. w modelu 2000, jeszcze japońskiej produkcji.
MP
Awatar użytkownika
bigwaldi
Posty: 158
Rejestracja: pt 14 mar, 2014 07:56

Nieprzeczytany post autor: bigwaldi »

Szukam intensywnie, szukam... ślub coraz bliżej, a garaż pusty (no może nie do końca ale brak w nim Hondy). Sprawa wygląda następująco, w sobotę robię mały tour po wschodniej Polsce w poszukiwaniu tej jedynej. Mam kilka pytań do Was, na co zwrócić szczególną uwagę... ogólnie można powiedzieć, że wiem na co patrzyć (spawy ramy, łożysko główki ramy, ślizgacz łańcucha, wahacz, stan eksploatacyjny itd. itp.) ale może w tym modelu są rzeczy, na które szczególnie należy zwrócić uwagę np.:

1. Boczne dekle, jak to u was wygląda ? czy przecierają się od butów ? chodzi mi o coś takiego http://img26.tablica.pl/images_tablicap ... yzacja.jpg tutaj deklarowany przebieg około 50 tys. Tak, zależy od buta i wad konstrukcyjnych motocyklisty, ale np. w XF 650 dekle ścierały się chyba od samego pędu powietrza.

2. Często poruszany problem na tym forum to pompa paliwa i alternator... czy można to jakoś zdiagnozować bez rozkręcania ? jakiś charakterystyczny dźwięk, może grzanie problem z paleniem itp. ? (mechanikiem nie jestem, dlatego każda podpowiedź na wagę złota/piwa)

3. Rozrząd, po jakim przebiegu w Varadero 1000 należy do niego zaglądać. Słyszałem, że są problemy z napinaczami ale to bym sobie już sprawdził po zakupie motocykla u mojego szpeca, czy wg. serwisówki/instrukcji jest jakiś przebieg, po którym należy rozrząd wymienić ?

Te trzy pytania głownie mnie nurtują... ogólnie skupiam się na SD01 2001/02 z HISSem z dodatkowym wyposażeniem. Cel był nieco inny ale po paru nieprzespanych nocach doszedłem do wniosku, że przeżyje większe spalanie - motocykl będzie używany wyłącznie turystycznie i od święta, 6 biegu i tak nie będę używał (jeżdżę od tygodnia pożyczonym V-stromem 1000 i 6 w zasadzie to nadbieg, wbijam tylko dla zabawy, raczej po autostradach się nie poruszam). Może się mylę, jak się mylę to za sezon lub dwa dozbieram do tych wtrysków teraz liczy się, aby dostać sprawdzonego sprzęta gotowego do podróży.

Innymi słowy Wy kupując teraz Varadero na co byście spoglądali ? Za każda cenną uwagę będę bardzo wdzięczny, jak się powtarzam z tematem to mnie odeślijcie do innego wątku, nie mogłem znaleźć odpowiedzi na te pytania. Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
varaderosd01PP
Posty: 85
Rejestracja: pt 28 lut, 2014 16:49

Nieprzeczytany post autor: varaderosd01PP »

Co do alternatora to weź multimetr i sprawdź na akumulatorze jakie są wartości .Powinno być w granicach 13,8-14,4V(motocykl oczywiście zapalony) po włączeniu świateł niewielki spadek
ale po dodaniu gazu w wartościach powyżej. Jęsli tak bedzie to ładowanie(alternator) i regulator napięcia są ok.
Pompa paliwa to nie jest problem , bo zestaw naprawczy kosztuje 70 zł . Ogólnie patrz na całokształt motocykla , jak pracuje silnik, czy rama cała , stan łańcucha, opon , oceń tarcze hamulcowe, te drogie rzeczy w wymianie.
Przejedź się, puść kierownicę przy prędkości , zobacz czy motocykl trzyma tor jazdy i nie ściąga, czy kierownica nie drga.
Awatar użytkownika
bigwaldi
Posty: 158
Rejestracja: pt 14 mar, 2014 07:56

Nieprzeczytany post autor: bigwaldi »

Super, o takie porady mi chodziło ! :) varaderosd01PP to, aby zabrać ze sobą multimetr to dobry pomysł. Pompą w takim razie nie będę się przejmował. Pozostaje tylko ten dekielek i rozrząd. Mam dwa motocykle ustawione na oglądanie w te sobotę. Trzymajcie kciuki, bo nie chce skończyć z V-stromem w garażu (a mam dobrą propozycję) :P
Ostatnio zmieniony czw 03 kwie, 2014 07:19 przez bigwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DarekN
Posty: 1976
Rejestracja: wt 02 sty, 2007 20:23

Nieprzeczytany post autor: DarekN »

bigwaldi pisze:bo nie chce skończyć z V-stromem w garażu
eee v strom fajny jest . No ale litr to litr a nie 650
Pozdrowienia

Darek
-------------------------
Awatar użytkownika
bigwaldi
Posty: 158
Rejestracja: pt 14 mar, 2014 07:56

Nieprzeczytany post autor: bigwaldi »

DarekN, mam teraz w garażu pożyczonego V-stroma 1000 z 2002 roku (dzięki Jacek, chociaż nie Twoje forum ale jak przeczytasz to dzięki:) rzeczywiście, świetny motocykl. Polatałem sobie nim na weekend po Bieszczadach, świetnie się prowadzi i dobrze wybiera nierówności jednym słowem same plusy :) No ale jednak Varadero ma w sobie to coś, czego mi brakuje w V-stromie. Jak się przejechałem nim to wygrał - mimo, że był to odcinek może 200m. Jak bym miał porównywać to jak w samochodach spasowanie plastików, jednak Varadero jest jakby lepiej spasowane. Mimo, że motocykle praktycznie takie same to jednak bardziej mi Honda podeszła :) Tutaj to już kwestia gustu.
Awatar użytkownika
DarekN
Posty: 1976
Rejestracja: wt 02 sty, 2007 20:23

Nieprzeczytany post autor: DarekN »

W takim razie życzę powodzenia w poszukiwaniach :-D
Pozdrowienia

Darek
-------------------------
ODPOWIEDZ

Wróć do „(P) poszukuję”