GPSowanie
Moderatorzy: bogdanbc, descomp
- Pawel Krasowski
- Klubowicz VCP
- Posty: 414
- Rejestracja: pn 26 sie, 2013 11:17
Zapomnij o Zumo. O wiele lepsza zabawa jest z nawigacjami turystycznymi - ja mam Monterrę + OSMapaPL dostępna za darmoszkę z aktualizacją co 3÷4 miesiące (+Topo Polska 2011 + Topo Poland Light). Kilka fajnych turystycznych funkcji i aplikacji, na mapie MULTUM gruntówek (większość istniejących), wytrzymała obudowa, zestaw uchwytów do nabycia osobno - samochód, motocykl, rower, nawet smycz i karabińczyk do troczenia podczas wędrówki. Używam zarówno zawodowo jak i w różnoraki sposób turystycznie - na razie nie zawiodła. A zatem, ponieważ Monterry chyba już nie produkują (co nie znaczy, że nie da się kupić w dobrych pieniądzach), to polecam serię Montana-Oregon.Kubacar pisze:Witam.poproszę o podpowiedź w sprawie doboru Zuma .. Się waham pomiędzy 3 a 5- Chudy chwali,Soldar narzeka.. a raczej już Tomka mam dość głównie przez brak ewidentnych dróg gruntowych no i przez szczelny system zakupu map. podobno nowy Rider 450 ma już dożywocie z mapami-ale gruntówek raczej słabo.. Marek P też coś wie o 390 ce.
Poproszę zatem o podpowiedzi
P.S. Już wiem, co zrobić celem wywalenia Mapy Rekreacyjnej Europy z Monterry - po prostu usuwamy z katalogu "GARMIN" pliki "gmapprom.*" - i z 7-miu giga pamięci wewnętrznaj mam w końcu wolne ponad cztery
Ostatnio zmieniony sob 01 lip, 2017 21:52 przez MarekP, łącznie zmieniany 1 raz.
MP
Dzięki Marku za odpowiedź - ale już klamka zapadła i będzie 395. W calach podobny do Ridera.Nie potrzebuję do większości swojego podróżowania widoku w pionie(różnica dla 595) a ponieważ aż takim magikiem od softu jak Ty to ja nie jestem - więc z lenistwa kupuję produkt spakowany z mapami całej Euro.
Gdybym jednak kiedyś znów miał ochotę przećmoruchać się po błocie i krzaczorach i zanabyłbym jakieś lekkie latadełko- to już po analizach różnych wypowiedzi wziąłbym garmina64.Mały a może dużo i pancerny..
Teraz natomiast będę niecierpliwie czekał na coroczne (albo i częstsze)zaproszenia Bogusia do aktualizowania map . I z tego się cieszę!!
Gdybym jednak kiedyś znów miał ochotę przećmoruchać się po błocie i krzaczorach i zanabyłbym jakieś lekkie latadełko- to już po analizach różnych wypowiedzi wziąłbym garmina64.Mały a może dużo i pancerny..
Teraz natomiast będę niecierpliwie czekał na coroczne (albo i częstsze)zaproszenia Bogusia do aktualizowania map . I z tego się cieszę!!
Garmina 64 akurat teraz ćwiczę w Estoni, tyle tylko że na rowerze. Przy ustawieniu offroad prowadzi genialnie dla roweru, dla moto może często wpuszczać w maliny bo wybiera szlaki nie zawsze dostępne dla moto
Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Witam,kontynuacja "kotleta"czyli pierwsze wrażenia z jazdy pod Garminem.
Wybór wyborem-a na sam koniec mam 595LM te. Sprzęt solidny,mapy momentalnie sobie poznajdował i załadował z GarminExpres.. i zaczęły się letuchne schody. Dedykowane mocowanie Ram jakoś mi nie przypadło do gustu ze względu na umiejscowienie - więc postawiłem sprzęt nta oryginalnem szpeju -i wyszło że jest to do d.. Garmin jest dużo cięższy od Tomka co przekracza stabilne mocowanie.Następna sprawa to temat podnoszony już przez kogoś (nie pamiętam) a mianowicie widocznośc w słońcu-
CDD,niewiele widać. Tak samo sprawa ma się do podpowiedzi - sparowany sprzęt ze Scala Rider działa ale do prędkości spacerowych
Póżniej to tylko intuicja - no chyba że ktoś lubi podpowiedzi szeptem przy hałasie wiatru.
Podsumowując;mając te doświadczenia wybrałbym na dziś ponownie Tomka w wersji 450.
A pytanie które mnie nurtuje to czy jest jakaś cudowna folia na ekran??
Szuler-miałeś rację ::#:: ale ja się na razie nie poddaje,w końcu znajdę pozytywy inwestycji..
Wybór wyborem-a na sam koniec mam 595LM te. Sprzęt solidny,mapy momentalnie sobie poznajdował i załadował z GarminExpres.. i zaczęły się letuchne schody. Dedykowane mocowanie Ram jakoś mi nie przypadło do gustu ze względu na umiejscowienie - więc postawiłem sprzęt nta oryginalnem szpeju -i wyszło że jest to do d.. Garmin jest dużo cięższy od Tomka co przekracza stabilne mocowanie.Następna sprawa to temat podnoszony już przez kogoś (nie pamiętam) a mianowicie widocznośc w słońcu-
CDD,niewiele widać. Tak samo sprawa ma się do podpowiedzi - sparowany sprzęt ze Scala Rider działa ale do prędkości spacerowych
Póżniej to tylko intuicja - no chyba że ktoś lubi podpowiedzi szeptem przy hałasie wiatru.
Podsumowując;mając te doświadczenia wybrałbym na dziś ponownie Tomka w wersji 450.
A pytanie które mnie nurtuje to czy jest jakaś cudowna folia na ekran??
Szuler-miałeś rację ::#:: ale ja się na razie nie poddaje,w końcu znajdę pozytywy inwestycji..
I dla "nielotów" jest to betka:bogdanbc pisze:My się łapiemy za głowę, ale dla pilota taka ilość przyrządów pokładowych to betka
- po cywilizowanych drogach włączam tylko TomToma
- na niecywilizowanych szlakach używam tylko Garmina
Inaczej oczopląsu można by dostać i brakło by czasu na decyzję gdyby jeden pokazał w prawo a drugi w lewo
Ostatnio zmieniony pt 21 lip, 2017 13:43 przez szuler, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
1) narzekał chyba StolDar - i chciał reklamować - jak się skończyło - nie wiemKubacar pisze:1) Następna sprawa to temat podnoszony już przez kogoś (nie pamiętam) a mianowicie widocznośc w słońcu-
CDD,niewiele widać.
2) Tak samo sprawa ma się do podpowiedzi - sparowany sprzęt ze Scala Rider działa ale do prędkości spacerowych
Póżniej to tylko intuicja - no chyba że ktoś lubi podpowiedzi szeptem przy hałasie wiatru.
2) a nie można zrobić w ustawieniach głośniej ? ( w moim ZUM 660 - ustawiamy poziom głośność wychodzący z ZUMO i drugi poziom głośności w samym urządzeniu np. kasku) [Każdy kanał ma swoje parametry głośności, w ZUMO i np. w moim Kasku, tak że np. muza jest w tle ciszej, komunikaty głośniej, a telefon najgłośniej ] - chyba że nie o to chodzi ...
/bc
Ostatnio zmieniony pt 21 lip, 2017 13:53 przez bogdanbc, łącznie zmieniany 5 razy.
Bogdan "bc" z Sopot,
od 21.04.2007 "drużynowy" (w zastępstwie Wiesia)
od 21.04.2007 "drużynowy" (w zastępstwie Wiesia)
Niestety próbowałem już wielu opcji i niecenzuralne wypowiedzi się cisną..bogdanbc pisze:1) narzekał chyba StolDar - i chciał reklamować - jak się skończyło - nie wiemKubacar pisze:1) Następna sprawa to temat podnoszony już przez kogoś (nie pamiętam) a mianowicie widocznośc w słońcu-
CDD,niewiele widać.
2) Tak samo sprawa ma się do podpowiedzi - sparowany sprzęt ze Scala Rider działa ale do prędkości spacerowych
Póżniej to tylko intuicja - no chyba że ktoś lubi podpowiedzi szeptem przy hałasie wiatru.
2) a nie można zrobić w ustawieniach głośniej ? ( w moim ZUM 660 - ustawiamy poziom głośność wychodzący z ZUMO i drugi poziom głośności w samym urządzeniu np. kasku) [Każdy kanał ma swoje parametry głośności, w ZUMO i np. w moim Kasku, tak że np. muza jest w tle ciszej, komunikaty głośniej, a telefon najgłośniej ] - chyba że nie o to chodzi ...
/bc
Jedynie podgłośniłem sobie telefon w ustawieniach bluetooth.
Jest jeszcze inne podejżenie - a może ja już tak STARY jestem że nie widzę i nie słyszę...
Normalnie klątwa Wikingów/Soldar też się zaopatrzył przed wyjazdem do Skandynawii :-/
Ze świecą by 660 ki szukać nowej i na gwarancji - bo skoro ma posłużyć lat kilka to oszczędzać nie będę..
A poza tym to mleko już wylane i pewnikiem będę ja w małżeństwie tkwił z 595(aż do rozwodu ::J:: )
Boguś- jak już zwalczę Norwegię i próby gwaranta to Cię poproszę o Topo. ::U::
A poza tym to mleko już wylane i pewnikiem będę ja w małżeństwie tkwił z 595(aż do rozwodu ::J:: )
Boguś- jak już zwalczę Norwegię i próby gwaranta to Cię poproszę o Topo. ::U::
Ostatnio zmieniony sob 22 lip, 2017 20:16 przez Kubacar, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak do Norwegii
1) to pobierz mapkę z - wgraj http://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/regions.html,
2) pobierz narzędzia do zmiany wyglądu http://download.freizeitkarte-osm.de/De ... aceTyp.zip i ustaw w mapie opcję (F) Outdoor-Kontrast
A jak sobie nie poradzisz, to wpadnij do mnie do pracy w Sopot w poniedziałek pomiędzy 09:00 a 16:30 i zrobimy na miejscu
1) to pobierz mapkę z - wgraj http://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/regions.html,
2) pobierz narzędzia do zmiany wyglądu http://download.freizeitkarte-osm.de/De ... aceTyp.zip i ustaw w mapie opcję (F) Outdoor-Kontrast
A jak sobie nie poradzisz, to wpadnij do mnie do pracy w Sopot w poniedziałek pomiędzy 09:00 a 16:30 i zrobimy na miejscu
Ostatnio zmieniony ndz 23 lip, 2017 09:19 przez bogdanbc, łącznie zmieniany 1 raz.
Bogdan "bc" z Sopot,
od 21.04.2007 "drużynowy" (w zastępstwie Wiesia)
od 21.04.2007 "drużynowy" (w zastępstwie Wiesia)
Bo byście sobie turystyczne nawigacje pokupowali - Oregon/Montana/Montera. One mają wyświetlacze na podobnej zasadzie jak wyświetlacz w nowej Africe - mogą działać w zasadzie bez podświetlenia, mapę widać dzięki oświetleniu z zewnątrz właśnie. A mogą być i podświetlone, z mojego doświadczenia dość mocno. Ważna jest też kontrastowa mapa - w Polsce, prywatnie i zawodowo (a nawigacja jest w mojej pracy jednym z kluczy do sukcesu) używam OSMapy, jestem zadowolony z dokładności, mniej z tego, że czasem samochodem wciągnie na gruntówkę, bardzo z cokwartalnych aktualizacji.
Taką nawigację wieziesz w uchwycie, gdzie domyślnie ustawia się w żądany tryb, np. jazda motocyklem, zatrzymujesz się, zdejmujesz z uchwytu, pstrykasz kilka dobrze otagowanych fotek, zawieszasz sobie na szyi na dostępnej osobno smyczy, robisz wypad w trybie "wędrówka", itd. Jest trzyosiowy kompas, czujnik ciśnienia, czujnik UV, pancerna obudowa, możliwość włożenia paluszków (AAA) zamiast standardowej bakterii, całkiem przyjemna latareczka... Typowy sprzęt do walki na powietrzu. Bardzo dobra komunikacja z komputerem. Kiedyś miałem właśnie Zumo 550 i to w wersji hondowskiej ze sterowaniem przy kierownicy, teraz mam Monterrę - i nie wróciłbym do tamtej. Kurteczka, zadowolony jestem
Taką nawigację wieziesz w uchwycie, gdzie domyślnie ustawia się w żądany tryb, np. jazda motocyklem, zatrzymujesz się, zdejmujesz z uchwytu, pstrykasz kilka dobrze otagowanych fotek, zawieszasz sobie na szyi na dostępnej osobno smyczy, robisz wypad w trybie "wędrówka", itd. Jest trzyosiowy kompas, czujnik ciśnienia, czujnik UV, pancerna obudowa, możliwość włożenia paluszków (AAA) zamiast standardowej bakterii, całkiem przyjemna latareczka... Typowy sprzęt do walki na powietrzu. Bardzo dobra komunikacja z komputerem. Kiedyś miałem właśnie Zumo 550 i to w wersji hondowskiej ze sterowaniem przy kierownicy, teraz mam Monterrę - i nie wróciłbym do tamtej. Kurteczka, zadowolony jestem
MP