ochraniacz obuwia
Właśnie o tym starałem się powiedzieć powyżej. Pierwsze jest bezpieczeństwo czynne i bierne jazdy - potem wygoda chodzenia. Miałem jedną stłuczkę, gdzie noga nie strzeliła i nie została rozcięta dzięki mocnym wysokim butom i dwa dzwony, podczas których ubranie, obuwie i kaski uchroniły przed śmiercią lub co gorsza kalectwem, nie mówiąc o tym, że pozbawiona większych elementów, takich jak uchwyty na napoje, wysokie uchwyty navi i podobne bździny, strefa kokpitu, umożliwiła w miarę bezkolizyjne katapultowaniebodziu pisze:Z mojego doświadczenia mocowanie na dźwigni zmiany biegów czegoś co z mienia jej średnice zmniejsza komfort bo trzeba zmieniać pozycję buta przy redukcji i wbijaniu wyższego biegu.
Co do butów w pierwszym sezonie na moto z oszczędności latałem w porządnych butach do chodzenia po górach niestety przy szlifie salomony nie zdały egzaminu i mam pamiątkę w postaci pękniętej kości stopy :(
MP
.. już 3 parę dayton'ów zajeżdżam , ale tymi mnie zaintrygowałeś , podjadę przymierze , bo dla mnie najważniejsza jest wygoda, komfort, a wodoszczelność i oddychanie dopiero sprawdzi se w deszczu. But musi spasować od strzała.marekm pisze:Dokładnie, a że to Africa Twin, kupiłem 2 sztuki (lewą i prawą).DarekN pisze:W sam raz na Afrykę 😊
A tak nieco poważniej, proponuję rozważyć, np. Gaerner G-Adventure Aquatech
Obrazek
pozdrawiam, Wojtek
Pierwsze Daytony kupiłem za 99 DM
Teraz używam TRAVELLER GTX do podróży i ARROW SPORT GTX na miasto. Gorąco polecam.
Z okazji zakupu AT, dokupiłem jeszcze Gaerne GX-1, tak na wszelki wypadek jakby mi przyszła ochota polatać po lesie
Teraz używam TRAVELLER GTX do podróży i ARROW SPORT GTX na miasto. Gorąco polecam.
Z okazji zakupu AT, dokupiłem jeszcze Gaerne GX-1, tak na wszelki wypadek jakby mi przyszła ochota polatać po lesie
Merlin, tak wiem, że są takie nakładki ale są one nie wygodne.
Odnośnie bezpieczeństwa co racja to racja jest najważniejsze, a wzrasta ono wraz z dolarami :)
wciąż słyszę historie ludzi, którzy opowiadają że bez skóry czy ubrania nie przepchają nawet motocykla z garażu, a później na trasach widzę ludzi, którzy jeżdżą w samym podkoszulku i tu nie mówię o ludziach na plastikach tylko globtroterach. Wygoda to też bezpieczeństwo :) ale przekonaliście mnie. Choć już parę butów zjeździłem i zawsze sobie powtarzałem spacerując, że kolejne kupię już wojskowe... to jednak znów kupię motocyklowe :P
Odnośnie bezpieczeństwa co racja to racja jest najważniejsze, a wzrasta ono wraz z dolarami :)
wciąż słyszę historie ludzi, którzy opowiadają że bez skóry czy ubrania nie przepchają nawet motocykla z garażu, a później na trasach widzę ludzi, którzy jeżdżą w samym podkoszulku i tu nie mówię o ludziach na plastikach tylko globtroterach. Wygoda to też bezpieczeństwo :) ale przekonaliście mnie. Choć już parę butów zjeździłem i zawsze sobie powtarzałem spacerując, że kolejne kupię już wojskowe... to jednak znów kupię motocyklowe :P
Re: ochraniacz obuwia
Dlaczego numer większe? Porównywałes z sidi adv?szuler pisze:Na Twoim miejscu mocno bym się zastanowił. But wojskowy nie oferuje tej ochrony podczas wypadku, niefortunnego podparcia nogą itp. jaką zapewni but motocyklowy. Są buty motocyklowe - turystyczne z turystycznym bieżnikiem podeszwy w których całkiem dobrze się chodzi.bigwaldi pisze:Witam,
Zamierzam w tym sezonie odłożyć buty motocyklowe, a zacząć jeździć w butach wojskowych (powód to niewygodne spacery w obuwiu motocyklowym)......
Od dwóch sezonów używam butów typu ADV:
http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... TX-R-.html
Są wygodne, wodoodporne, nie do końca na pustynię - czuć wysokie temperatury. Trzeba tylko pamiętać żeby kupić o 1 numer większe niż standardowo
Pozdrowienia
Darek
-------------------------
Darek
-------------------------
Re: ochraniacz obuwia
To wniosek po moich doświadczeniach z Daytonami. Kupiłem rozmiar jaki zawsze noszę. Na cienką skarpetkę były OK (tak też je przymierzałem), aczkolwiek gdy było gorąco stopa nie miała luzu i parzyło.DarekN pisze:Dlaczego numer większe? Porównywałes z sidi adv?szuler pisze: Trzeba tylko pamiętać żeby kupić o 1 numer większe niż standardowo
Kłopot zaczynał się gdy było zimno i ubierałem gubą skarpetkę. Stopa miała zero luzu a wręcz lekki ucisk, stopy marzły.
Teraz przy butach o rozmiar większych wszystkie te niedogodności znikły
Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Potwierdzam.
Mam buty letnie - i z małą skarpetką jest luz że wiaterek przelatuje i się nie poci, na jesień skarpetka grubsza, a na +4 (jak było w wyjazd w sobotę) dwie skarpetki na stopę i było ok.
Mam buty letnie - i z małą skarpetką jest luz że wiaterek przelatuje i się nie poci, na jesień skarpetka grubsza, a na +4 (jak było w wyjazd w sobotę) dwie skarpetki na stopę i było ok.
Ostatnio zmieniony wt 05 kwie, 2016 17:08 przez bogdanbc, łącznie zmieniany 1 raz.
Bogdan "bc" z Sopot,
od 21.04.2007 "drużynowy" (w zastępstwie Wiesia)
od 21.04.2007 "drużynowy" (w zastępstwie Wiesia)
Re: ochraniacz obuwia
podagra ... Bracie .... podagra idzie :)szuler pisze:To wniosek po moich doświadczeniach z Daytonami. Kupiłem rozmiar jaki zawsze noszę. Na cienką skarpetkę były OK (tak też je przymierzałem), aczkolwiek gdy było gorąco stopa nie miała luzu i parzyło.DarekN pisze:Dlaczego numer większe? Porównywałes z sidi adv?szuler pisze: Trzeba tylko pamiętać żeby kupić o 1 numer większe niż standardowo
Kłopot zaczynał się gdy było zimno i ubierałem gubą skarpetkę. Stopa miała zero luzu a wręcz lekki ucisk, stopy marzły.
Teraz przy butach o rozmiar większych wszystkie te niedogodności znikły
pozdrawiam, Wojtek